Graduate School of Systemic Neurosciences GSN-LMU

Links and Functions

Breadcrumb Navigation

Content

Available positions for recent graduates

Three potentially interesting positions for GSN alumni

14.07.2014

Universität Oldenburg, Department of Neuroscience

The cluster of excellence Hearing4all: Models, Technology and Solutions for Diagnostics, Restoration and Support of Hearing at the Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (in collaboration with Medizinische Hochschule Hannover and Leibniz Universität Hannover) is seeking a

Postdoctoral Research Associate
in Auditory Neuroscience

in the Department of Neuroscience, Faculty of Medicine and Health Sciences.

A paramount goal of the cluster of excellence Hearing4all is to trans-form audiology into an exact science based on the interaction between experiment and theory, as well as between basic science and clinical research. The successful candidate will work predominantly on the in-vivo physiological characterization of rodents with normal hearing and with a hearing pathology, e.g., by recording single-unit responses at different levels of the auditory pathway. We offer a diverse working environment with additional opportunities to get involved in behavioral and genetic work. This basic research is geared towards the goals of cluster research area A “Improving Diagnostics for a Better Individualized Treatment“.

Full job description

Application deadine: 31.7.2014

University Erlangen-Nuremberg, Department of Biology, Division of Animal Physiology

Application deadline: 30.9.2014

Post-doctoral Position (University Assistant) in Neuroscience

The Division of Animal Physiology at the Department of Biology of the Friedrich-Alexander University Erlangen-Nuremberg invites applications for a post-doctoral position (University Assistant, TV-L, E13) in Neuroscience for the investigation of the molecular composition and function of chemical synapses in the mammalian CNS (further details).

We offer a 3-year contract with the option for renewal, a stimulating scientific environment and modern, well equipped research laboratories. Participation in teaching in the Biology Bachelor/Master program is expected and to pursue a “Habilitation” is encouraged. The position is available beginning January 2015.

We seek a team spirited, highly motivated and creative young scientist who should have received a PhD/doctorate in the field of Neuroscience/Neurobiology. A solid background in biochemistry and molecular and cellular biology, experience with mouse models and a proven track record in international journals is required.

Please send your full application including your CV, a statement of research interests, up to 3 reprints and 2 letters of recommendation via email or regular mail to:
Prof. Dr. Johann Helmut Brandstätter, Chair of Animal Physiology, Department of Biology, University of Erlangen-Nuremberg, Staudtstr. 5, 91058 Erlangen, Germany, Email: johann.helmut.brandstaetter@fau.de

Complete applications should be received by September 30, 2014, to ensure full consideration.

Bundesamt fuer Strahlenschutz, Oberschleissheim (Neuherberg) bei Muenchen

Bewerbungsschluss: 21.7.2014

Naturwissenschaftler/-in

Naturwissenschaftler/-in
Entgeltgruppe 13 TVoeD

Ihre Aufgaben bei uns:
Zu den Aufgaben des Bundesamts fuer Strahlenschutz gehoert die Erfassung der Exposition der Bevoelkerung durch elektrische, magnetische und elektromagnetische Felder, die Ermittlung deren Wirkungen auf den Menschen und die Bewertung hinsichtlich moeglicher gesundheitlicher Risiken. Sie werden in der fuer diese Aufgaben zustaendigen Arbeitsgruppe „Exposition, Wirkungen und Risiken durch elektrische, magnetische und elektromagnetische Felder; Anwendungen beim Menschen einschliesslich Ultraschall“ mitarbeiten. Ihre konkrete Aufgabe wird es sein, eine ausfuehrliche und bewertende Literaturrecherche ueber die Energie-Absorption infolge der Einwirkung hochfrequenter elektromagnetischer Felder diverser Funkanwendungen auf den Koerper, die daraus resultierende Erwaermung und deren Auswirkungen auf metabolische, physiologische und thermoregulatorische Prozesse bei Menschen und Tieren durchzufuehren.

Unsere Anforderungen an Sie:
Sie haben ein abgeschlossenes naturwissenschaftliches Hochschulstudium (universitaeres Diplom oder Master) in den Bereichen Biologie, Humanbiologie, Medizin oder Neurowissenschaften oder ein vergleichbares naturwissenschaftliches Hochschulstudium. Ihre Faehigkeit zum wissenschaftlichen Arbeiten haben Sie durch eine Promotion oder vergleichbare Leistungen nachgewiesen. Sie haben Erfahrung in selbstaendiger wissenschaftlicher Arbeit, wuenschenswert waere Erfahrung z. B. in den Bereichen Thermophysiologie, Sinnesphysiologie, Neurobiologie oder Chronobiologie. Sie verfuegen ueber grundlegende Kenntnisse der Physik. Kenntnisse im Bereich hochfrequenter elektromagnetischer Felder und Thermodynamik waeren von Vorteil. Sie sind in der Lage, komplexe Sachverhalte zu erfassen, zu bewerten und diese kompetent gegenueber Dritten sowohl schriftlich als auch muendlich darzulegen und zu erklaeren. Sie beherrschen die gaengigen MS-Office-Anwendungen und verfuegen ueber gute Englischkenntnisse sowie ausgepraegte persoenliche und soziale Kompetenzen. Ferner besteht die Bereitschaft zu mehrtaegigen Dienstreisen.

Wir bieten eine fachlich herausfordernde und interessante Taetigkeit sowie die Moeglichkeit zur persoenlichen und beruflichen Weiterentwicklung.